[Inne] Unia kończy karierę diesli

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • robin02
    Classic
    • 2011
    • 20

    [Inne] Unia kończy karierę diesli

    eaglemirek, pewnie , raz sie żyje, więc trzeba korzystać z życia :diabelski_usmiech
    SCOUT 4X4
  • lukasz.zst
    Drive
    • 2010
    • 47

    #2
    [Inne] Unia kończy karierę diesli

    Unia Europejska planuje zrównać ceny benzyny bezołowiowej i oleju napędowego. Może to oznaczać spadek zainteresowania silnikami Diesla. Prawdopodobne są za to ulgi dla kupujących auta hybrydowe i elektryczne.
    Motory wysokoprężne są droższe w zakupie, lecz paliwo do nich jest tańsze niż do silników benzynowych. Dzięki temu w dłuższej perspektywie zakup „ropniaka” może być opłacalny - informuje serwis Motor Trend.

    Nowe technologie pozwoliły motorom wysokoprężnym zbliżyć się do benzyniaków w kategorii emisji dwutlenku węgla. Unia chce być jednak coraz bardziej restrykcyjna nie tylko w dziedzinie CO2, ale również innych zanieczyszczeń trafiających do atmosfery. Diesle, żeby dorównać silnikom benzynowym w emisji np. tlenków azotu, muszą mieć zainstalowane drogie filtry w układzie wydechowym, co znacznie podnosi koszty ich eksploatacji.

    Zalecana krajom członkowskim przez UE podwyżka cen oleju napędowego może koszty te jeszcze bardziej wywindować. Koniec premii wrakowych już i tak wywołał spadek popytu na diesle we Francji, Belgii Niemczech i Wielkiej Brytanii.

    Unia, zaostrzając normy emisji dwutlenku węgla, może być za to bardzo przychylna nowym premiom – na auta elektryczne i hybrydowe. Wielu producentów zachęconych korzystnymi zmianami w prawie będzie kładło nacisk na rozwój gałęzi samochodów z ekologicznymi napędami.

    Przykładem takiego działania może być Nissan, który już w przyszłym roku zacznie sprzedawać nowy model „na prąd” – Leaf.

    Komentarz

    • winni77
      RS
      • 2009
      • 2183
      • Octavia II combi (1Z5)
      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

      #3
      lukasz.zst w sumie żadna nowość - jak dla mnie kolej rzeczy. W UK już od baaardzo dawna diesel był znacznie droższy od benzyny, dopiero o chyba 2 lat ceny się zrównały. Przykrą rzeczą tylko jest fakt, że to i tak chodzi o kasę a nie o CO2 czy inne bzdury.
      Mój "Batmobil"

      Komentarz

      • szkoda
        RS
        S_OCP Member
        • 2005
        • 22543

        #4
        Zamieszczone przez winni77
        w sumie żadna nowość
        no też mi się tak właśnie wydawało...
        saport techniczny baj DGW
        była BKD+DSG '05 120kkm
        była BXE '08 190kkm
        no i nie ma :-)

        Komentarz

        • phoneman
          RS
          • 2008
          • 3374
          • Octavia I (1U2)
          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

          #5
          Zamieszczone przez winni77
          tak chodzi o kasę a nie o CO2
          komplikacja konstrukcji powoduje większe wydzielanie co2 niż sam samochód
          .

          Jeżeli moja odpowiedź okazała się pomocna, wciśnij "Pomógł" k

          Polecam Szybkie pożyczki Rzeszów oraz Tanie ubezpieczenia OC Rzeszów

          Komentarz

          • mirek_p11
            RS
            • 2010
            • 6630
            • Volkswagen
            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

            #6
            Te normy eko to jakaś paranoja . Jak czytam w prasie że zakończono produkcję jakiegoś modelu - ostatnio Forda Focusa ST i Hondy Civic type R, bo nie spełniały normy Euro 5 to szlak mnie trafia. Niech się wezmą lepiej za złomy, które dymią i palą olej na potęgę. Jestem za wprowadzeniem podatku ekologicznego dla wszystkich trucicieli na drogach. Jak znikną z naszych pięknych dróg to będzie bezpieczniej, bardziej ekologicznie i liczba wypadków ze skutkiem śmiertelnym napewno spadnie. Co do wprowadzania nowinek typu DPF do diesli to producenci ładnie na użytkownikach zarabiają i dlatego nie zgłaszają sprzeciwu - przecież klient płaci duże pieniądze i się jakoś interes kręci.

            Seat Leon ST FR by mirek_p11

            Fotki
            Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
            Fotki

            Komentarz

            • Maicroft
              Moderator
              S_OCP MemberModeratorr
              • 2004
              • 25757
              • Audi

              #7
              No i w takim UK pomimo tego ze cena ON i PB jest na praktycznie tym samym poziomie, aut ON jest wiele, w tym nowych, jest masa aut PB, ale pomimo "ekologicznosci" aut LPG nie widac ich tam tyle co u nas albo w Holandii :twisted:
              Spritmonitor.de

              Komentarz

              • winni77
                RS
                • 2009
                • 2183
                • Octavia II combi (1Z5)
                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                #8
                Zamieszczone przez Maicroft
                No i w takim UK pomimo tego ze cena ON i PB jest na praktycznie tym samym poziomie, aut ON jest wiele, w tym nowych,
                Powiem więcej. Od kiedy kupiłem sobie auto to bacznie obserwuję czym jeżdżą brytyjscy octaviacy i oprócz RSek, wszyscy pocinają TDikami.

                [ Dodano: Pią 17 Wrz, 10 13:19 ]
                Zamieszczone przez mirek_p11
                Niech się wezmą lepiej za złomy, które dymią i palą olej na potęgę.
                Raczej niech się szybko wezmą za zmniejszenie zużycia w samolotach. Kiedyś u mnie w pracy była wystawa właśnie o pomysłach/projektach jak zmniejszyć zużycie paliwa w samolotach i jakby te wszystkie pomysły wprowadzić w życie, to nie wiem czy nawet 10% zużywały w porównaniu do obecnej konsumpcji, a więc jest dosyć spore pole do popisu.
                Mój "Batmobil"

                Komentarz

                • Maicroft
                  Moderator
                  S_OCP MemberModeratorr
                  • 2004
                  • 25757
                  • Audi

                  #9
                  Zamieszczone przez winni77
                  Maicroft napisał/a:
                  No i w takim UK pomimo tego ze cena ON i PB jest na praktycznie tym samym poziomie, aut ON jest wiele, w tym nowych,
                  Powiem więcej. Od kiedy kupiłem sobie auto to bacznie obserwuję czym jeżdżą brytyjscy octaviacy i oprócz RSek, wszyscy pocinają TDikami.
                  Uwazam ze u nich bierze sie to stad, poniewaz odleglosci od domu do pracy/sklepu/kochanki sa znacznie wieksze niz u nas i stacji paliw w dodatku czynnych 24/h jest chyba mniej niz u nas, tak wiec lepiej miec auto ktore na zbiorniku przejezdza wiecej.
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz

                  • loyd
                    RS
                    • 2010
                    • 2342

                    #10
                    Jak to kiedyś powiedział jeden sędzia na szkoleniu na temat nowych przepisów postępowania cywilnego - "u nas to się nie przyjmie ...."

                    Komentarz

                    Pracuję...